top of page

LEVERANSVILLKOR av INARIA produkter.

Hur lång tid tar tillverkningen av beställningsvaror?

Leveranstiden är normalt 4-6 veckor. I speciella fall, när kunden beställer en eller flera ej listade

varor/färg/utförande, gäller 6+ veckor.

Vidare, om en viss vara som är tillfälligt slut hos leverantören eller uppstår material inleveranser till fabriken gäller 6+ veckor förlängt leveranstid. Detta meddelar vi naturligtvis alla ÅF/kund så fort vi får kännedom om. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera er beställning så snabbt som möjligt.

Hur levereras varorna?

A -hem till kund - lägenhet

Leverans av garderober, skjutdörrar sker enligt beställning, inburet i lägenhet.

OBS!

Det är alltid kundens ansvar att varorna som beställdes och ska levereras, får plats i trapphuset, hissen, etc. Kan transportören inte fullfölja leveransen på grund av platsbrist eller om det krävs särskild utrustning (ex. kran) för genomförandet av uppdraget och detta inte i förväg avtalat, ansvarar kunden för hanteringen samt kostnaden. Kostnaden för transporten återbetalas inte!

B -hem till kund - villa/tomt

Om du bor i villa, levererar vi fram till eller så nära port eller tomtgräns som en lastbil kan köra. Inbärning ingår ej i fraktkostnaden. Kunden kan dock  alltid förhandla med distributören om inburet.

C -paket med DHL eller andra transportföretag

Mindre, ej skrymmande varor, under 5 kg skickas med DHL till närmaste utlämningsställe/paketombud. Vardagar, normalt mellan kl. 08.00 och 17:00. Debitering efter överenskommelse.

TRANSPORT - DISTRIBUTION

Leveranstiden angiven på orderbekräftelsen är preliminära och anger datumet när godset beräknas lämna fabriken.

Det tillkommer ALLTID upp till 5-8 arbetsdagar tills godset körs ut till beställaren/kunden! Du som kund kommer att bli aviserad via SMS av transport/distributionsbolaget senast dagen innan leverans. Observera att det är upp till speditören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer normalt bestå av ett intervall om 4 timmar (exempelvis kl. 08.00–12.00).

Leveransförsening

Som kund har ni rätt att häva köpet vid omfattande leveransförseningar. För tolkningen av vad som anses vara omfattande, se Konsumentverkets riktlinjer. Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning i tid eller överhuvud taget. Exempelvis, om våra leverantörer inte fullföljer sina åtaganden gentemot oss eller andra störningar som uppstår utanför vår kontroll. Under dessa och/eller liknande omständigheter, Finnmirror Oy förbehåller sig rätten att friskriva sig från skadestånd/ersättning till kund/ÅF.

Finnmirror Oy, Inaria Garderober - Marknad -Sverige

bottom of page